Anchadan beri ko’rishmagan edik, aziz o’quvchilar.
O’ylaymanki, ko’pchilik o’qituvchilarining ismini osonlik bilan eslay olmaymiz desam adashmagan bo’laman, lekin direktorning ismini unutish unchalik oson emas.
Bu, menimcha, hurmatli direktorimiz Tillaev Alisher Xasanovichga ham tegishli.
Bugun men sizga katta mamnuniyat bilan International House-Tashkent akademik litseyining direktori bilan suhbatni taqdim etaman.
Sizningcha, nima uchun abituriyentlar va ularning ota-onalari aynan «Interhouse»ni tanlaydilar?
O’ylaymanki, ular iqtidorli talabalarimiz va bitiruvchilarimizning fikr-mulohazalari hamda ularning natijalariga qarab tanlaydilar. Shuningdek, litseyimizda o’quvchilarning o’zlari tomonidan yaratiladigan, uni takomillashtiradigan va yanada qiziqarli qiladigan, juda chiroyli ijtimoiy hayot mavjud. Va albatta eng muhimi, bitiruvchilarimizning natijalari ham shular jumlasidandir. Oxirgi 3-4 yil mobaynida bizning deyarli 100% bitiruvchilarimiz dunyoning nufuzli oliy o’quv yurtlariga kirishga muvaffaq bo’lishdi. Bundan tashqari, o’qituvchilar va ma’muriyatning bolalarga bo’lgan munosabatini alohida ta’kidlash lozim.
Biz bir joyda turmayapmiz va har yili, oktyabr oyidan boshlab, o’z litseyimiz haqida gapirib, o’zimiz uchun yaxshi kontingent tanlashga harakat qilib, Toshkentning barcha nufuzli maktablariga borishga harakat qilmoqdamiz.
Bilishimcha, “O’quvchilar uyushmasi”ni tuzish g’oyasi sizga tegishli. Bu fikr qanday tug’ildi?
Avval aytganimdek, bu fikr meniki emas. Litsey ish boshlaganidan buyon “O’quvchilar uyushmasi” 25 yildan ko’proq vaqtdan beri faoliyat yuritib kelmoqda. Bizda har doim iqtidorli talabalar juda ko’p bo’lgan. G’urur bilan ta’kidlay olamanki, bizning bitiruvchilarimiz dunyoning 125 mamlakatida o’qiydilar va ishlaydilar. Litseyimiz o’z faoliyatini boshlaganidan buyon “O’quvchilar uyushmasi” mavjud bo’lgan, u erda bizning o’quvchilar katta ishtiyoq bilan har xil tadbirlar o’tkazib kelishgan. O’tgan 3-4 yil ichida biz bu yo’nalishga ko’p e’tibor qaratdik va rivojlantirdik.
Siz 6 yildan buyon litsey direktorisiz. Bu sayohatingiz boshida o’z oldingizga qanday maqsadlar qo’ygansiz, nimaga erisha oldingiz?
Bu juda yaxshi savol. Rostini aytsam, olti yil oldin men yoshroq, atigi 29 yoshda edim. O’sha paytlar men yoshlar bilan ishlagan birinchi ta’lim muassasam edi. Bu qiyin vaqtlar edi, dastlabki 2-3 yil biz juda qattiq ishlashimiz kerak edi. Ammo taxminan 4 yildan keyin bizning mehnatlarimiz meva berdi. G’urur bilan aytishim mumkinki, o’tgan 2 yil ichida barcha rejalarimiz amalga oshdi, chunki bolalar bizni seva boshladilar. Litseyimizning nufuzli ta’lim muassasalarida muvaffaqiyatli tahsil olayotgan talabalarimiz har kuni litseyimizga tashrif buyurib bizga yoqimli so’zlarni aytishganda bitiruvchilarimizni ko’rganimdan keyin men va jamoam qilgan ishdan juda mamnun bo’laman. Bundan tashqari, men faxr bilan ayta olamanki, ko’plab nufuzli oliy o’quv yurtlarida bizning bitiruvchilarimiz talabalar kengashi raislari hisoblanadi. Ular ushbu ta’lim muassasalarining ijtimoiy hayotida juda muhim rol o’ynashadi.
Agar endigina «Interhouse» litseyining direktori bo’lgan Alisher Xasanovichni eslasangiz, safaringiz boshida o’zingizga qanday maslahat bergan bo’lardingiz?
O’sha paytda biz ishlarni ko’r-ko’rona boshlagan edik. Ustozlarimiz bizga bu ta’lim muassasasini ishonib topshirishdi va biz talabalar kabi o’ylay boshladik va bu darajada biz ba’zi muammolarni hal qilishga erishdik. Ammo, baribir agar men vaqtni orqaga burish imkoniyatiga ega bo’lsam, o’zimga vazifalarni olti yilda emas, balki ikki yoki uch yilda bajarish muddatini qo’ygan bo’lardim. Va shu vaqtga qadar men bundan ham ko’proq ishni bajarishga imkon topardim. Ammo xozir men o’tgan yillarimdan afsuslanmayman va ishonch bilan aytishim mumkinki, bu mening eng yaxshi “olti yilim” dir.
Ustozingiz sifatida O’ktam Pardaevich haqida gapirib bering.
Bu odam haqida gapirish men uchun juda qiyin, chunki O’ktam Pardaevich nafaqat men, balki boshqa ko’plab rahbarlar va talabalar uchun ham ustoz bo’lgan. Ko’p yoshlar o’zlarini uning shogirdlari deb bilishadi. Sizga shuni aytamanki, O’ktam Pardaevich men uchun nafaqat o’qituvchi, balki ikkinchi ota ham bo’lgan.
Mening barcha yutuqlarim aynan shu odam bilan bog’liq.
Hozirgi litsey darajasidan qoniqasizmi?
Albatta, men juda mamnunman, sizdan farqli o’laroq, men «solishtirish» imkoniyatiga egaman. Biz har yili oldingi yillarga qaraganda natijalarimizdan mamnun bo’lamiz. Shuni ham ta’kidlashni istardimki, biz hali ham 100% darajada ishlamayapmiz, lekin shunga qaramay yildan-yilga yaxshilanib bormoqdamiz. Rejalashtirilgan ishlarimizning bitishiga 10% ga yaqini qoldi. Hamkasblarimiz va sizning yordamingiz bilan biz jahon darajasiga chiqamiz.
U holda, qarshi savol. Bu 10% nima va u nimani o’z ichiga oladi?
Men tugallanmagan, lekin allaqachon boshlangan loyihalarimizni nazarda tutyapman. Bizning maqsadimiz – an’anaviy formatni butunlay yo’q qilish. Siz, kundan-kunga biz o’qishni distantsion formatiga tobora yaqinlashayotganimizni payqaysizmi? Bizda «aqlli litsey» loyihasi bor va tez orada moliyaviy-texnik bazamiz uni to’liq amalga oshirish imkonini beradi. Qachon kuchga kirsa, biz bundan ham ko’proq yutuqlarga erishamiz.
Sizningcha, litseyimizning raqobatchilari bormi?
Sizga qanday javob bersam ekan, har doim raqobatchilar bo’lgan. Ammo o’rta ta’lim muassasalari orasida emas, balki oliy o’quv yurtlari orasida. Bizning maqsadimiz – yuqori saviyada bo’lishdir va shu bilan iqtidorli o’quvchilarimiz bizga yordam berishadi. Buni bizning veb-saytimizda mavjud bo’lgan eng chiroyli statistik ma’lumotlar isbotlaydi.
Sizning sevimli bitiruvchilaringiz bormi?
Men shunday javob beraman, sevilmaydiganlar yo’q. Har bir bitiruvchi o’z o’rniga ega va ular eng zo’rlaridir. Men ular bilan yaxshi muloqotni saqlashga harakat qilaman. Men har doim bitiruvchilarimizga bitta narsani aytaman: «Biz sizga sarmoya kiritamiz, shunda sizlar universitetlarni tugatib, sharafli ishlarni bajarib, litseyingizni eslab qolasiz va yordam berasiz».
“Interhouse – bu o’zingizni topish va o’z ustingizda ishlash uchun ajoyib platforma. O’quvchilar o’zlari tashkil etadigan olimpiadalar, vebinarlar, prezentatsiyalar…”
Har doim shunday bo’lganmi?
Yaxshi savol, menga juda yoqdi. Avvaliga men va jamoam o’z ishimizni boshlaganimizda, o’quvchilarni har xil olimpiadalar, vebinarlar, prezentatsiyalarga qatnashishga majburlar edik. Keyinroq biz ularga yordam bera boshladik. Endi esa bolalarning o’zlari tashabbus ko’rsatmoqdalar va biz ularning xohishlarini ro’yobga chiqarishga yordam beryapmiz.
Iltimos, o’quvchilarimiz bilan 2021-2022 yillarga qanday rejalaringiz borligini aytib bering?
Men sizga bir nechta loyihalar haqida aytgan edim, agar global pandemiya bizga yo’l qo’yib bersa, eng yaxshi o’quvchilarimiz va o’qituvchilarimiz uchun chet elga yozgi va qishki lagerlarini tashkil qilsak yaxshi bo’lardi. Biz do’stlarimiz va homiylarimiz yordamida barcha xarajatlarni to’liq qoplashga harakat qilamiz. Menimcha, bu bizning 2021-2022 yillardagi birinchi asosiy maqsadimiz.
Xo’sh, ikkinchisi, men aytganimdek, «Aqlli litsey» distantsion ta’limga o’tish loyihasini yakunlash.
Bizning intervyuni o’qiganingiz uchun rahmat!