contact@iht.uz +998 71 237-31-70

Ilmiy anjuman

Mart oyining eng qiziqarli voqealaridan biri TIQXMMI «International House Tashkent» akademik litseyida aniq fanlar o’n kunligi bo’ldi. Yoshlarda aniq fanlarga bo’lgan qiziqishni rivojlantirishga bag’ishlangan ushbu tadbir ko’plab tadbirlarni qamrab oldi: talabalar tomonidan aniq fanlar (masalan, kimyo, fizika, biologiya) bo’yicha modellar qurilishi ko’rgazmasi, tematik kecha, ilmiy konferentsiya va hatto «Fort Boyardning kalitlari» deb nomlangan kichik sarguzasht.Shuningdek, 2020 yil 10 martda bo’lib o’tgan ilmiy konferentsiyada uzoq qolishni istardim. Biz nimani eslaymiz? U bizni talabalarimizning g’ayrioddiy iste’dodi bilan yodda qoldi. Ishtirokchilar orasida birinchi va ikkinchi kurs talabalari ham bor edi, ammo ikkalasi ham yuqori mahoratni namoyish etdilar. Nutqlarning formatlari turlicha edi, ammo barcha tinglovchilar istisnosiz eslab qolindi.

Birinchi ma’ruzachi 2TN-1 guruh talabasi Mahmudova Oysara, matematika o’qituvchisi Ermatova Maxbuba Muxamedovnaning ilmiy rahbarligi ostida. Uning mavzusi «Kub ildizlarini hisoblash» deb nomlangan. Klassik taxtalarni markalash usulida g’ayrioddiy narsa nimaga o’xshaydi? Ushbu usul keng tarqalgan va dunyodagi barcha talabalar uchun o’qitishning asosi hisoblanadi, ammo har bir ma’ruzachi unga o’ziga xos xususiyatlarni kiritadi. Maxmudova Oysara unga materialni juda yaxshi biladigan va uni faqat ikkita yordamchi elementlardan – bitta taxtadan va markerdan foydalangan holda hammaga etkazish qobiliyati bilan tinglovchilar bilan doimiy aloqa o’rnatgan. U bunday qiyin mavzuni bir qarashda tushunishda, aslida juda aniq va tushunarli tushuntirishga ega ekanligini ko’rsatishga muvaffaq bo’ldi.

Keyingi ikki talaba mutlaqo boshqa yo’ldan ketishdi. Ular zamonaviy interfaol texnologiyalarning barcha turlaridan foydalanishga qaror qilishdi. Ular 1MTN-1 guruh talabalari Xarkovskiy Andrey va Konovalova Sofya. Nazoratchi fizika o’qituvchisi Dmitrieva Anastasiya Borisovna. Talabalar fizika va atrofimizdagi dunyo o’rtasidagi aloqani o’rnatish orqali ushbu fanga qiziqishni uyg’otishga qaror qilishdi.Xarkov Xarkov «Robotlar» mavzusida, Sofya Konovalova «Musiqa fizikasi» mavzusida ma’ruza qildi. Ularning asarlari grafik o’tish, video va audio materiallarni o’z ichiga olgan rangli slaydlar ko’rinishida namoyish etildi. Bunday holda, tomoshabinlarning diqqat-e’tiborlari yorqin vizual tasvirning mavjudligi bilan bog’liq va bu zamonaviy o’qitish texnologiyasida eng yaxshi usullardan biri ekanligi ma’lum. Alohida ta’kidlash kerakki, birinchi holatda bo’lgani kabi, talabalarning tayyorgarligi yuqori darajada.

Konferentsiyani 2TN-1 guruh talabalari Baxtiyarov Islombek va Axmatdinov Shoyadbek o‘z chiqishlari bian yakunlashdi. Ushbu talabalar o’zlarining taqdimotlari uchun estrodiol usuldan foydalanishga qaror qilishdi. Ermatova M.M ularning rahbarligi ostida ish olib borishdi va tanlangan mavzu «Nima uchun matematika qiziqroq?» deb nomlandi. Darhaqiqat, biz ba’zan aniq fanlarning ahamiyati to’g’risida o’ylamaymiz? Nima uchun ularni umuman o’rganish kerak? Avvaliga, talabalar juft bo’lib ishlashga va bir-birini to’ldirib, ma’lumot almashish va hikoya qilish to’g’risida hisobot tayyorlashga qaror qilishdi. Nostandart va qiziqarli. O’z hisobotlarida ular Fibonachchi raqamining ma’nosini ochib berishga qaror qilishdi. Bu raqamlarning ketma-ketligi, ma’lum bo’lishicha, tiriklar ham. Masalan, gul barglari ushbu ketma-ketlik bo’yicha joylashtirilganligi sababli, barmoqlarning phalanxes uzunligi Fibonachchi raqamlari bilan taxminan bog’langan va mollyusk chig’anoqlari bir xil spiralda qurilgan. Ajablanarli, shunday emasmi?

Bularning barchasi aniq fanlarni o’rganish qanchalik muhimligini va ular va atrofimizdagi dunyo o’rtasida qanday yaxshi chiziq borligini yana bir bor eslatib turadi. Xulosa qilib aytganda, bizning talabalarimiz, ularning ilmiy rahbarlari, konferentsiya tashkilotchilari va oliy o’quv yurtlariga xos bo’lgan tayyorgarlik darajasini ko’rsatgan ma’muriyatning ko’rsatgan yordamini ta’kidlashni istardim.