Agar ushbu intervyuni biroz oldinroq chiqarsam, eng dolzarb bo’lar edi.
Ammo eniveys! Shubhasiz siz SU nima, u nima bilan iste’mol qilinadi va u qanday ixtiro qilinganligi haqida degan o’yda bo’ldingizmi?
Men qiziqiligini bilaman, shuning uchun sizlarga International House Tashkent da Talabalar uyushmasining “SU” yaratuvchilari bo’lgan uchta go’zal xonim bilan intervyu o’tkazdim,
ajoyib Anastasiya, Asal va Assol!
Bu g’oya kimniki edi?
Alisher Xasanovich, biz shunchaki amalga oshirdik.
Prezident qanday tanlandi?
Anastasiya: Men o’z nomzodimni taklif qildim, chunki men tashabbusni namoyish qildim va talab qilinadigan narsalarni boshqalarnikidan yaxshiroq bilaman.
SUning qolgan qismichi?
Anastasiya: Men aksariyat qizlarimizni bilar edim, ularning qiziqishlarini bilardim va boshqacha aytganda ularga ishonardim.
Kiri: Ya’ni, barcha rahbarlar bitta guruhdanmi?
Xuddi shunday.
Siz «xokimiyat» bo’linishi uchun janjallashganmisiz?
Anastasiya: Bizda «hokimiyatni ajratish» bo’lmadi, chunki biz ham do’st edik. Hatto ba’zi tushunmovchiliklar bo’lganida ham, biz ularni hal qildik.
Asal: Biz har doim bitta qarorga kelishga harakat qilganmiz, har kim uzoq vaqtga qoldirilishi mumkin bo’lsa-da, nima deb o’ylasa, shunday dedi. Hech qachon kelishmovchilik bo’lmaydi, lekin hamma o’z ishini, o’rnini biladi. Biz hamma narsaga asoslanishi kerak bo’lgan poydevorni qurishimiz kerakligini angladik.
SU ning nima keragi bor? Siz uni qanday taqdim qildingiz?
Anastasiya: Aslida, mening boshimda SU tuzilishi biroz boshqacha tarzda yaratilgan. Bu qiziqish doirasi edi. Litseyda bizda turli xil qiziqishlarga ega bo’lgan juda ko’p turli xil odamlar bor edi va biz ular qandaydir tarzda o’zlarini litseyda namoyish etishlarini xohladik va buning uchun ularga ishonadigan odamlar kerak edi. Ya’ni, ko’rsatmalar rahbarlari ham bu haqda ma’muriyatga xabar berishlari mumkin bo’lgan shaxsdir. Keyinchalik, umuman SU nimani yaxshi bilganimizda, bizning «doiralar» haqidagi rejalarimiz fonda yo’q bo’lib ketdi.
Asal: Siz tushunishingiz uchun biz litsey va talabalar kengashini shunchalik birlashtirmoqchimizki, ular bir-birini yangi bosqichga ko’tarishlari mumkin edi. O’qituvchilar bizga har tomonlama yordam berishdi.
Assol: Ammo endi bunday emas. Dastlab hamma bunga qarshi edi, bizda urush bor edi. Bularning barchasi ularning o’qishlari hisobiga ekanligiga ishonganliklari uchun. Faqat ma’muriyat bizni qo’llab-quvvatladi. Ammo bir muncha vaqt o’tgach, hatto o’qituvchilar jamoasi ham bizga ko’proq sodiq bo’lishni boshladilar.
Kiri: Ya’ni, o’qituvchilardan hech qanday imtiyozlar bo’lmaganmi?
Ular biz haqimizda juda shubhalanishar, kechirim haqida gap yo’q edi. Hatto shu darajaga yetdiki, o’qituvchilar agar bola SUda bo’lsa, baho ololmaysan deb qo’rqitishgan. Bizning ma’muriyat bilan yaxshi aloqalarimiz bo’lganligi sababli o’qituvchilar o’zlariga savol berdilar: «Ular nima uchun yaxshiroq? Ular qolgan bolalarni darslardan olib chiqishga qanday huquqlari bor?»
Amaldagi prezidentni kuzatib borasizmi?
Ilgari, keyingi prezidentlar bilan ko’p suhbatlashdik, ammo endi ular kimligini bilmaymiz.
SU ning kamchiliklari nimada?
Assol: Hech qachon hamma narsa mukammal bo’lmaydi. Biz uchun minus deb hisoblangan narsa keyingi avlod uchun ortiqcha deb hisoblanishi mumkin. Ammo biz bilan eng katta muammo klublarni yaratish bilan bog’liq edi. Biz bolalarning g’oyalarini qo’llab-quvvatladik, ammo ular oqlamadilar.
Asal: Hamma narsani oldindan o’ylab bo’lmaydi, chunki ko’p narsalar ishonch asosida qurilgan, bu oxir-oqibat shubha ostiga qo’yilgan. Axir biz O’quvchilar uyushmasi bilan birinchi litsey edik.
Nastya: SUni qanday qilib «to’g’ri» yuritishni hech kim bilmas edi, lekin biz hamma uchun yangi bo’lganiga qaramay, bunga katta kuch sarfladik.
Assol: Biz hatto SU qoidalarini ham o’zimiz yozganmiz.
Kiri: Kodeksmi? Men u haqida hech qachon eshitmaganman.
Assol: Ha, ha, biz uni hech qaerda namoyish etmadik. Ammo bizning direktorimizdan rasmiy kodeks-qoidalar yozish vazifasi bor edi. Bu oson emas edi, lekin biz buni qandaydir tarzda tugatdik.
Asal: Hech birimiz advokat emas, buxgalter ham bo’lmaganmiz, lekin shu bilan birga biz hammasi edik.
Su bo’lishning eng katta plyusi.
Uning bir qismi bo’ling. Biror narsani o’zgartirishga qodir bo’ling. Ammo eng muhim plyus – bu sizning istaklaringizni va maqsadlaringizni ushbu platformada aks ettirish qobiliyatidir. Biror narsani qilishni istagan har bir bola litseyda katta iz qoldirishi mumkin.
Litseydagi SU bilan bog’liq bo’lgan kulgili vaziyatni tasvirlab bering.
Bitirgandan keyin birinchi kurs talabalari uchun «Welcome party» qilishni xohladik.
Va sharlar bilan bog’liq muammolar yuzaga keldi va natijada «Shelcome party» yozuvi paydo bo’ldi. Shuningdek, MGIMO vakillari bizga birinchi bo’lib kelganlarida, biz hamma narsani hisob-kitob qildik. Biz mehmonxonalarga bordik, aeroportda kutib oldik, ular bilan birga Samarqandga bordik. Har daqiqa hisoblab chiqilgan. Va bu albatta o’z mevasini berdi.
Oh, va bitiruv kechasi biz uchun alohida mavzu. Biz yubka kiygan mehmon-ishchilar edik. Ammo bitiruv paytida xamma bizni etarlicha qabul qila boshladilar, hamma SUda yaxshi taassurot qoldirdi. Umid qilamizki, bu keyingi avlodga qandaydir ta’sir ko’rsatdi.
Students Union o’quvchilar tomonidan o’quvchilar uchun tashkil etilgan bo’lib, u birlashishi kerak bo’lgan hujayra bo’lib, o’quvchilar va litsey ma’muriyati uchun qo’llanma bo’lishi kerak. Undan ochlik o’yinlarini qilmang!
Oxir-oqibat men eng sevimli iborani qo’shaman,
«O’qiganingiz uchun sharaf!»
Muallif: Kira Shamsutdinova, 1SG1 @mercurianca
Foto: Tavxidova Adelina, 1MTN2 @dvrseau